Den rasistiska reklamkampanjen är nära att lyckas.

Den rasistiska svartmålningen av muslimer och invandrare generellt är nästan lika väl genomförd som Coca Colas kidnappning av julen. På samma sätt som människor associerar jul och Coca Cola har allt fler börjat koppla samman Terrorism och Muslimer. 

Den senaste tidens händelse i Stockholm med självmordsbombningen har skakat igång en lite väl uppblåst samhällesdiskussion. Media ger vika för den rasistiska progagandakampanjen och pratar numera precis som SD om "våldsbejakande islamistisk extremism".

Trots att det finns terrorister som är högkristna så finns det inte ens motsvarande vokabulär för att beskriva den formen av terrorism. Istället för "radikalisering" och "extremism" (som är ord som andas individuellt ansvar) pratas det om "hjärntvätt" och "sinnessjukdom" (som antyder en oförmåga att rå på omständigheterna) vilket gör svartmålningen extremt tydlig.


Kommentarer till inlägget

  1. Johanna skrev den 15 december 2010 kl. 16.52: Gravatar

    Bra skrivet Niclas! Väldigt sant det du skriver, och väldigt skrämmande...

Lämna en kommentar